måndag 9 november 2009

Svinens influensa


Att vaccinera sig eller att inte vaccinera sig. Många verkar så rädda för influensan att det råder i-landskaos överallt. "Vaccinet är slut", "politiker tränger sig före", "blablabla dog"...
Men ett ännu större problem är alla mesiga som inte vill vaccinera sig! Det finns "riskgrupper" som MÅSTE vaccinera sig, resten klarar sig nog utmärkt. Det är de med dåliga gener bl.a., folk som inte klarar en "så stark influensa". Såna där allergiker. Ju fler som vaccinerar sig desto bättre för dessa riskgrupper, ingen snack om saken. Men alla som har sprutfobi, tror att det är coolt att inte vaccinera sig, är allergiker (eller den dåliga genergruppen) samt gravida ska vaccinera sig. Jag har redan haft svininfluensan så jag säljer mitt vaccin till Ryssland. Ni andra kommer åka på en fånig förkylning som varar i cirka 2 dagar med lite yrsel, avdomningar, lätt feber, lite snor, hosta och huvudvärk. Andra dör.
Hej hopp.





 

5 kommentarer:

Emmelist sa...

tack bloggibompa :D

Ness sa...

haha rolig blogg =D

Ness sa...

Haha ja jag vet, också är det inget bra märke heller, men jag tycker det är roligt att vara med i tävlingar, skulle vara roligt om man vann :D

LISEN sa...

Smart inlägg. Jag klickar "ja" i undersökningstabellen, jag tycker nästan att det är respektlöst att inte göra det. Om jag råkar bära på viruset för att jag så envist inte vill vaccinera mig och vara lite snuvig i två dar; tänk om kassörskan på ICA är gravid, eller personen bredvid mig på bussen har astma? Man vet aldrig vem man kan smitta, och hur den kan påverkas.

Bra blogg!

josefin sa...

Jag tillhör riskgruppen och man MÅSTE inte vaccinera sig för att man är i riskzonen utan man har förtur om man vill göra det!
JAg ahr valt att inte vaccinera mig men kommer att göra det om 2 veckor ist! (:

Bloggintresserade