tisdag 10 november 2009

Nostalgi à la 90-talet

90-talet var en märklig period. Försökte hålla mig till program under 90-talet utan att blanda in 70-, eller 80-talet, men det var svårt. Finns mååånga fler från den här trista perioden. Känner du igen något?




Simpor & grodfötter


Läskig bara..




Ika I Rutan






Joelbitar






Djurgården & Bo-Ko






 Power Rangers (originalet var så löjligt krångligt att man inte fick lägga upp filmklippet på andra sidor).






 Sommar Hajk






Tippen






 Salve






 100 kilo godis


Haha favoriten!  "Jag såg en av er som pussade på prasselpapper och hoppade på en förälder, istället"




Mosquito






 Täppas och pengarna






 Skymningssagor






Det kommer mera...






 Rederiet






 Tre kronor






 Dennis






 Kapten N






 Swat Kats






 Dinosaurs






 Ducktales






 Lennarts Hellsings ABC: Bagaren Bengtsson





 Struten och Farmor och kulan i tornet






 Planeten Pi






 Noaks Ö






 Luftens hjältar






 Darkwing Duck


 (blev ju en jäkla tjafs om våld i TV när den här visades)




Biker Mice From Mars






Felix och Fenix
 




Ketchup Vampyr

Dock på tyska men det får väl duga. :D





4 kommentarer:

Carrooouw sa...

Kommer ihåg runt hälften.. glömmer inte den röda ankan i skålen i första taget...

josefin sa...

gud jag älskade simpor och grodfötter!!!!!!

Unknown sa...

Rederiet<3

Alfahannen sa...

Felix och Fenix förstås...tittar jag fortfarande på tillsammans med minsta minigrisen (jag tittar på det sen får hon sitta bredvid vare sig hon vill eller inte)

Kul!

Bloggintresserade